W Rembertowie powstanie bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi przy stacji PKP Rembertów.
Po wiadukcie w ciągu ul. Chełmżyńskiej będzie to drugi bezkolizyjny przejazd przez za linię kolejową.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosili dziś przetarg na budowę tunelu w ciągu ul. Marsa i al. Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym i Starym Rembertowem. Inwestycja umożliwi bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową i wpłynie na bezpieczeństwo.
Firmy zainteresowane składaniem ofert mają na to czas do 22 listopada. Wybrany wykonawca będzie miał na realizację budowy 29 miesięcy.
Wraz z tunelem ma być również budowana ul. Pociskowa.
Co powstanie?
Nowa droga prowadząca do tunelu rozpocznie się u zbiegu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. Tunel, biegnący pod torami kolejowymi oraz ulicą Cyrulików, będzie miał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz nowe przystanki autobusowe. Zostaną one skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy za pomocą łączników. Wyjazd z tunelu zaplanowano pośrodku al. Chruściela „Montera”, na wysokości ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela „Montera” z ul. Cyrulików powstanie rondo, które zapewni wszystkie relacje skrętne, w tym możliwość zawracania.
Ulica Bellony od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu oraz ulica Marsa od przejazdu do ulicy Ilskiego zostały zaprojektowane jako drogi jednokierunkowe w stronę ronda, z dopuszczonym pod prąd ruchem rowerowym. Ulica Pociskowa zyska połączenie z ulicą Ilskiego – będzie to droga dwukierunkowa z obustronnymi chodnikami i zapewni dojazd do posesji sąsiadujących z drogą, w tym do znajdującego się tu centrum handlowego.
Chodniki dla pieszych po południowej stronie torów kolejowych będą po obu stronach jezdni. Chodnik po lewej stronie prowadzić będzie od skrzyżowania ul. Marsa i Ilskiego do zachodniego przejścia podziemnego na peron kolejowy, a chodnik prawostronny do przejścia wschodniego. Nowe chodniki znajdą się na poziomie terenu i będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei po stronie północnej torów kolejowych chodniki powstaną po obydwu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.
Przejazd pod torami
Realizacja inwestycji możliwa jest dzięki zawartej umowie między Urzędem m.st. Warszawą a firmą PKP PLK SA, któa regulującej zasady współpracy oraz finansowania robót związanych z budową trzech bezkolizyjnych przejazdów nad linią kolejową – wiaduktu i tunelu w Rembertowie oraz tunelu w Wesołej.
W tym roku rozpoczęła się budowa wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który znajdzie się nad ulicami Chłopickiego i Strażacką i będzie częścią drogi biegnącej pomiędzy skrzyżowaniem ulicy Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej, a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej. Wiadukt ma być gotowy na koniec 2025 r.
W Wesołej natomiast wybudowany zostanie tunel w ulicy 1 Praskiego Pułku, w którym znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką rowerową. W ramach inwestycji m.in. wybudowane zostaną trzy ronda: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, w ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo pozwalające skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.